» Nieuws » archief » 2012

Nieuws archief 2012

24-12-2012
Roverspecialist Berry Smink Nederlands Kampioen !!
Roverspecialist Berry Smink Nederlands Kampioen !!
 
"Roverspecialist weer Nederlands Kampioen carpulling.....!"
 
Het carpullingteam van Berry Smink uit Hooglanderveen is voor de 2e keer in hun 3 jarig bestaan Nederlands kampioen geworden in de Super Standaard klasse Carpulling.
Carpulling is de kleine variant van trekkertrek, bij deze sport moet een sleepwagen over een afstand van 100 meter getrokken worden, de auto die de meeste meters heeft afgelegd is winnaar.
Er worden zo'n 12 wedstijden gereden in Nederland en Belgie.
Enkele grote wedstrijden waar gereden gaat worden in 2013; Made, Gulpen, Bassevelde, Lopik en Eemnes.
Het team bestaat uit Ruben vd Grootevheen uit Nijkerk, Berry Smink en Ad Hoekstra, beide uit Hooglanderveen.
De auto met de naam "Sorcerer 2" is een zwaar opgevoerde Rover P6 uit 1973, met een 4.6 liter V8, rijdend op BIO-ethanol.
 
Meer informatie is te vinden op www.dcpo.nl, en op Facebook en Youtube.
16-12-2012
tipje van de sluier..... de Kalender 2013 !!
tipje van de sluier..... de Kalender 2013 !!

De Viking, de convocatie voor de Nieuwjaarsborrel en de ROCH kalender 2013 komen er aan, hier alvast een voorproefje !

16-12-2012
Technische middag bij Mequair's druk bezocht
Technische middag bij Mequair's druk bezocht

Zaterdag 15.12 een druk bezochte Technische Middag bij Mequair's in Baarn....

 

foto's klik hier !

07-12-2012
Rover P4 .......
Rover P4 .......

Old Rovers

 

 

 

 

 

Nu de ROCH meer dan veertig jaar oud is doet ook de vergrijzing zich voelen. Als leden van het eerste uur zien we om ons heen leden wegvallen of gezondheidsklachten oplopen die voortzetting van de hobby in de weg staan. Dat leidt er ook toe dat echtgenotes zich melden met de vraag: "Mijn echtgenoot heeft zoveel verzameld, wat moet ik daarmee beginnen? Kunnen jullie me helpen zodat de spullen goed terecht komen en ik er geen soesa van heb?".

 

P4 liefhebbers Wouter Buis, Herke Wijnalda en ik, Pieter Meester, zijn bereid energie te steken in het zoveel mogelijk veilig stellen van dit materiaal voor leden van de ROCH.

 

Er ligt nu één concreet verzoek (betreft onderdelen van late P4's), maar we verwachten meer. Het gaat nu om materiaal zoals carrosseriedelen, bekleding, motor 110, versnellingsbak achteras en veel kleiner goed. Dat wordt geïnventariseerd. Het materiaal bevindt zich in de omgeving van Amsterdam.

Een blik op de ledenlijst leert dat er ruim 20 P4 rijders lid zijn. Wij zouden graag horen wie van hen geïnteresseerd is in een van de volgende opties:

 

  1. meewerken aan veiligstellen van dit materiaal (denk aan garagebox leegruimen, sorteren, bruikbaar materiaal opslaan en afvoeren overig materiaal) Daarmee 'verdien' je het recht onderdelen te kopen voor alleen de vergoeding aan de eigenaar;
  2. onderdelen tegen kostprijs te kopen (d.w.z. redelijke vergoeding voor de eigenaar en voor de opslag, tijd- en reiskosten van de werkers).

Reacties graag op mailadres: p.c.meester@hetnet.nl

 

Met Rovergroet

 

Pieter Meester

28-11-2012
FEHAC Enquête ivm MRB vrijstelling !!
FEHAC Enquête ivm MRB vrijstelling !!

FEHAC - Enquête klassieke voertuigen

 

Het is een pak van ons en – waarschijnlijk ook uw – hart: de voorgestelde afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers vindt geen doorgang. Althans niet in de vorm zoals de nieuwe regering die voor ogen had.

 

 

 

Er komt wel een andere regeling dan de huidige. De FEHAC, KNAC, BOVAG, RAI, FOCWA en het ministerie van Financiën voeren daarover gesprekken. De FEHAC wil daarom graag van u weten waarvoor u uw klassieker gebruikt, hoe vaak u ermee rijdt en wat volgens u het beste alternatief is voor de MRB-vrijstelling van klassiekers zoals die nu geldt. Daartoe heeft de FEHAC samen met de KNAC onderstaande enquête opgesteld. Wij en andere belangenorganisaties hebben uw input hard nodig en zijn u dan ook zeer erkentelijk als u een paar minuten de tijd neemt om de enquête in te vullen.

 

KLIK HIER enquête

21-11-2012
Vrijstelling wegenbelasting oldtimers UPDATE

 

21 november 2012 - 08:00 | Nieuws |
Door: Mark van Loo
 

Vorige week leek het er nog op dat de discussie over vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers niet opnieuw zou worden opgerakeld. Met het gepresenteerde regeerakkoord blijkt het tegendeel waar: de vrijstelling wordt opgeheven! Update: Er is toch hoop.

 

Met de woorden 'De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft.' windt Rutte II er geen doekjes om de bezuinigingen. De maatregel is een strop voor bezitters van oldtimers (met name de diesels die juist in ons land aan populariteit hebben gewonnen) maar ook de autobedrijven die in deze auto's handelen. Hoe de regeling precies wordt ingevoerd zal de tijd leren.

 

Update: Niets is zo veranderlijk dan de politiek, zo blijkt. Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers heeft laten weten aan een regeling te werken die oldtimers moet ontzien. Hoe de regeling er uit komt te zien is nog niet bekend. Er wordt weer gesproken over de aloude 30- of 60-dagen kaart, waarbij olditmerbezitters dan toch belastingvrij hun 'cultureel erfgoed' kunnen besturen.

 

Update 21 november: 'De Tweede Kamer heeft een drietal moties aangenomen die te maken hebben met de motorrijtuigenbelasting. Naast de wens om te bezien of de afgifte van een BSN-nummer gekoppeld kan worden aan de MRB-heffing op auto’s van arbeidsmigranten, wil de Tweede Kamer ook dat onderzocht wordt of dagelijks gebruik van oldtimers ontmoedigd kan worden. De Tweede Kamer pleit er daarbij wel voor dat het rijdende culturele erfgoed ontzien wordt. De plannen voor de aanpassing van de MRB-vrijstelling voor oldtimers zullen volgend jaar verder worden uitgewerkt.'

 

Bron: Auto en Fiscus

11-11-2012
ROCH leden actief tijdens 4x4 Evenement
ROCH leden actief tijdens 4x4 Evenement

Tijdens een 4x4 evenement in De Hoeve (Twente) zijn een aantal ROCH leden met hun Range Rover's in actie geweest. Gert Visser, Theun Visser, Ton vd Hee en Johan Löwik waren op het modderige motorcross circuit deelnemer aan dit prachtige 4x4 evenement. De Range Rover Classic's deden het uitermate goed in een startveld van zo'n 120 deelnemers. De diepste gaten en hoogste heuvels werden zonder problemen genomen door de krachtige V8 Range Rovers. Meer foto's op : fotoklik

07-11-2012
Rover 2000TC op 2e Plaats in Legend Twente Rally !

2e Plaats in Legend Twente Rally 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tijdens de CONRAD Euregio Rally werd voor het eerst in Nederland ook een regelmatigheidsrally met een gemiddelde snelheid tot maximaal 80 km/uur gehouden. De wedstrijd stond open voor historische rally auto’s tot en met bouwjaar 1985. De deelnemers aan deze Legend Rally Twente rijden op de volledig afgezette klassementsproeven die ook gebruikt worden voor de deelnemers aan de moderne rally. De Sectie Historische Rally’s heeft een reglement ontwikkeld welke veel overeenkomsten heeft met die van de Legend Boucle de Spa en andere buitenlandse 80 km regularity rally’s, maar het is een pilot!

 

Ook het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team met de Rover 2000TC was deelnemer in deze Legend, de 1e rally op Nederlands grondgebied is voor de equipe dus min of meer een “thuiswedstrijd”.

Op de zaterdag namiddag werd er gestart onder redelijk gunstige omstandigheden, Proef 1 kan nog onder daglicht verreden worden. Helaas wordt de proef, op het moment dat de Rover met startnummer 212 mag gaan rijden, geneutraliseerd vanwege een van de weg geraakte deelnemer. Dus op naar proef 2, inmiddels is het donker en dus rijdt Johan zijn eerste wedstrijdkilometers in het donker. De avondproeven verlopen goed en de Rover equipe heeft het ritme goed kunnen oppakken. Daarna naar het servicepark en het resultaat na de 1e avond is een keurige 6e plaats.

 

Op de Zondag staan 2 x 3 wedstrijdproeven op het programma. De eerste proef op Hengelo-Zuid vereist een normtijd van 7 minuut 15 seconden, dat betekent een gemiddelde van 80 km/uur op de wegen van het industrieterrein. Dat is op voorhand niet haalbaar voor de Legend rijders. Om een idee te krijgen hoe hard er door de klassiekers gereden moet worden, Rene Kuipers (5e op deze proef met de Fiesta WRC) heeft een tijd gerealiseerd van 7.14 ! Dus vol rijden en proberen de schade te beperken, duidelijk is wel dat diegene die op de Zondagmiddag de snelste tijden neerzet, hoog gaat scoren in het klassement. Na de proef in Hengelo volgen de proeven Zeldam en Bentelo, met name deze laatste proef met de lange rechte stukken en hoge snelheden, veel en laat remmen, is niet erg gunstig voor de Rover.

Na de hergroepering en service worden de laatste 3 proeven verreden.

 

Als eerste opnieuw Hengelo-Zuid, echter dit keer in de motregen. De banden houden zich goed en er wordt besloten de Softe compound te laten staan, ervan uitgaande dat het bij motregen blijft. Problemen op proef 10 en 11 met de ontsteking leveren tijdsverlies op, onderweg overschakelen op de 2e bobine lost het probleem op. De wedstrijd wordt uitgereden en dankzij de goede assistentie van de servicemonteurs is er maximaal rendement uit de auto gehaald.

 

Aangezien de resultaten buiten het systeem van Rallytiming omlopen, zijn er geen tussenstanden bekend en is het dus zeer spannend ’s avonds bij de prijsuitreiking. Uiteindelijk blijkt het hele podium uit HRC equipes te bestaan en scoort het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team een fantastische 2e plek en kunnen rijder Johan Löwik en navigator Gert Visser beide een grote bokaal in ontvangst nemen van Rallyleider Jan Harmsen.

 

 

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website. www.classic-rover.nl

 

Uitslag top 3 : Legend Twente Rally 2012

 

  1. Jef Smulders / Michael Marchall Ford Escort MK2 [1980]
  2. Johan Löwik / Gert Visser Rover 2000TC [1967]
  3. Christian Assmann / Viola Janizki VW Passat [1980]

 

24-10-2012
ROCH op Facebook !
24-10-2012
Classic Rover Rally Team : Bad Emstal Rallye 2012

Afgelopen zaterdag 13 Oktober was er de Bad Emstal Rallye, met als startpunt Wolfhagen. De weersverwachtingen waren in eerste instantie niet goed, maar het bleef gelukkig een droge dag ! Het was een mooie, maar op sommige plekken een zeer verraderlijke rally daar in de omgeving van Kassel in Duitsland. Op de diverse proeven was het onder de bomen nog nat en glad, ook het oogstseizoen liet in de vorm van modder zijn sporen na op de smalle landweggetjes in de omgeving van Bad Emstal.

 

De rally, meetellend voor de Historic Rallye Cup, was perfect georganiseerd en werd verreden over 6 proeven, waarvan 5 verschillende.

De wedstrijd begon zeer voorspoedig voor het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, het team presteerde buiten gewoon goed en bij de tussentijdse hergroepering lag de Rover-equipe op een zeer verdienstelijke 2e plek algemeen.

Een foutje op WP5 gaf uiteindelijk de doorslag, een verlies van 2,3 sec. en een duikeling in het klassement naar de 22e plek, helaas.

 

Volgend evenement : Legend Twente Rally

Datum : 3 en 4 November 2012

Plaats : Hengelo (O)

page loading